'Αφρονη άφθαρτη άφθονη
κι ανθρώπινη η σκακιστική του φθόνου
και η κακιστική του ζηλόφθονου
Μα όλα του ανθρώπου ανθρώπινα δεν είναι;
Μ' άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε και ν' αγαπάμε
με αίσθημα παραίτησης και χρησικτησίας
να βυθίζουμε τα όρη ανυψώνοντας το Εγώ σημαία
και ν' αντιστρέφουμε τους όρους
ώσπου στο μίσος να καθρεφτίζεται η αγάπη
απατηλή άπατη απάτη
νήσος σε περιβάλλον νοσηρό
γόνος άγονος κτήσεων και κατακτήσεων
θέατρο σκιών, ανταγωνισμών και πολέμων
κυνηγημένοι κυνηγοί ασώματων σωμάτων
ηττημένοι νικητές φροϋδικών συμπληγάδων
συμφερόντων συρφετός συφοριασμένος
νυμφομανείς ζηλωτές της παράδοσης
εξαρτημένοι χρήστες χρηστών ηθών
ιερόδουλες και πατριάρχες, είλωτες ρολίστες
με ζήλο υπερβάλλοντα και ζήλια
σ' εγκλήματα πάθους και κατάχρησης εξουσίας
Άτακτες τεχνικές επιβεβαίωσης
και περίτεχνες τακτικές κυριαρχίας
παιχνίδια υποταγής και δηλητηριασμένα βέλη
των δέκα εντολών, επτά θανάσιμων αμαρτημάτων
και εξακοσίων εξήντα έξι ηθικών φραγμών
απαγορευμένοι καρποί και λέξεις
πραγμοποίηση αιδοιοποίηση φαλλοκρατία
αυτοπραγμάτωση άνευ ουσίας συνουσία
δι' εαυτόν από κοινού αλλά χωρίς τον άλλον
δεν βλέπω βέλτιστο λοιμό λοιπόν γι' αυτό κι επιμένω
μη χείρον χείριστον και εάν
ο έρωτας δεν είναι ελευθερία
τότε μόνο αρρώστια μπορεί να είναι
Ανθρώπινο συναίσθημα η ζήλια
και απάνθρωπη σαν ιδιοκτησία πανδημία
.
12 σχόλια:
http://www.youtube.com/watch?v=WIhTDbK9GXk
Υπάρχουν και πολύ χειρότερα μι-άσματα που εκφράζουν την λαϊκή κουλτούρα:
“όχι όχι μη με παρατάς όχι όχι κι ας μη μ' αγαπάς/ Μείνε μαζί μου και μη μ' αγαπήσεις/ μόνο τα χάδια σου να μου χαρίσεις/ και λίγο λίγο θα με συνηθίσεις/ όχι όχι μη με παρατάς όχι όχι κι ας μη μ' αγαπάς”...
Και 'ντάξει, εδώ έχουμε μια γερή δόση κλάψας αλλά και πάλι καταβάθος ιδιοκτησία δεν μυρίζει..?
βλεπω τα ξερεις τα λογακια.. ιδιοκτησια ιδιοκτησια αλλα παω στοιχημα οτι την ωρα που το εγραφες μερακλωσες..!! :-)
και οκ εχεις δικιο αλλα αν το ερωτικο-καψουροτραγουδο δεν ειναι και λιγο εγωιστικο δεν το νοιωθεις! ετσι δεν ειναι??
Αδυνατώ να μερακλώσω και αν τα πάρω σοβαρά μάλλον εκνευρίζομαι... Και δεν είναι μόνο αισθητικής προτίμησης οι λόγοι, αλλά κυρίως αξιακοί, που με ωθούν στο ν' αντιπαθώ τα καψουροτράγουδα και κατά προέκταση το λαϊκό τραγούδι...
μπορείς, όμως, να πεις το ίδιο και γι' αυτό εδώ;
http://www.youtube.com/watch?v=9mjbXoCePfU
νομίζω ότι περιγράφει με τον πιο όμορφο και υγιή τρόπο όλα τα αρρωστημένα και ψυχοφθόρα και νοσηρά που περιγράφεις στο ποίημά σου μετατρέποντάς τα και τα ίδια σε κάτι όμορφο και υγιές μεταξύ των ανθρώπων
Προσπερνώ το άσμα, γιατί στο τέλος θα χρειαστεί να γράψω διατριβή για τον έρωτα στο ελληνικό τραγούδι, και μένω στους στίχους... Που όντως δείχνουν να εκφράζουν μια εσωτερική διαδρομή και συνομιλία, σχετικά με τη ζήλια. Και είναι προς τιμήν του στιχουργού που σαν άνθρωπος φαίνεται να το ψάχνει και να το επικοινωνεί το όλο θέμα, μπράβο του!
Αυτή πιστεύω κι εγώ ότι είναι η αρχή, η συνειδητοποίηση και η επικοινωνία του προβλήματος. (Σε ότι αφορά τουλάχιστον την προσωπική σφαίρα, γιατί στο κοινωνικό πεδίο χρειάζονται και κοινωνικές απαντήσεις).
Αλλά αν η καρδιά του χρειάζεται τη ζήλια για να είναι ζωντανή, αυτό χρήζει περαιτέρω ανάλυσης -για να μην πω και ψυχανάλυσης ακόμα!
ζήλια:
το συστατικό εκείνο
που κάνει τις σχέσεις να κακοφορμίζουν
σα να' ναι ανοιχτές πληγές
... και χρειαζόμαστε επειγώντως αντισώματα, Κρανιουτοπία..!
γιατί έχουμε εστιάσει τόσο πολύ στη ζήλεια;
και γιατί θεωρούμε ότι αυτή είναι το υπέρτατο κακό που μπορεί να διέπει μία σχέση;
και γιατί δε μιλάμε για τα ζητήματα κυριαρχίας και επιβεβαίωσης που θέτει μεταξύ άλλων το ποίημα (αλλά και η πραγματικότητα των σχέσεών μας);
μήπως γιατί είναι πολύ εύκολο να ρίξουμε στο πυρ το εξώτερο τη ζήλεια (που για μένα σε ένα κάποιο βαθμό και με ένα κάποιο τρόπο θα μπορούσε να έχει και το ενδιαφέρον της σε μια σχέση) και να αφήσουμε ανέγγιχτα τα υπόλοιπα, μιας και γι' αυτά απαιτείται πολύ αυστηρή αυτοκριτική και χρειάζεται να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι;
και δυστυχώς είναι γνωστό ότι λίγοι είναι αυτοί που είναι διατεθειμένοι να αφήσουν τις ευκολίες τους και τις βεβαιότητές τους για να αναζητήσουν στον Άλλο τον έρωτα και όχι την επιβεβαίωση του εγώ τους
*Αυτοαποσύρθηκαν δυο παρεξηγιάρικα και παρεξηγήσιμα σχόλια, για την αποφυγή νέων ...παρεξηγήσεων!
Δημοσίευση σχολίου