4/7/09

Εγώ, ο Χάμφρευ Μπόγκαρτ, καταγγέλλω...

. .
Καλώς ή κακώς το κάπνισμα είναι προσωπική επιλογή
και ως Χάμφρευ και ως Μπόγκαρτ πάντα αναλαμβάνω τις ευθύνες των πράξεων μου... Άσε που το τσιγάρο είναι και αναπόσπαστο πλέον κομμάτι του χαρακτήρα μου, οπότε δεν μου ζητιέται να κόψω απλά το τσιγάρο αλλά κάποιοι θέλουν να αλλάξω και χαρακτήρα...

Υπάρχει κάτι ύποπτο πίσω από την αντικαπνιστική νομοθεσία, και θα το ανακαλύψω..! Ποτέ μου δεν κατάλαβα το πνεύμα του Νόμου που ομογενοποιεί και καταστέλλει πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους προσωπικές επιλογές, γι' αυτό και ίσως πάντα ήμουν ενάντια στους νόμους...

Ρισκάρω με την υγεία μου? Πιθανόν, αλλά αν μου συμβεί κάτι κακό δεν θα κατηγορήσω κάποιον άλλον πέρα από τον εαυτό μου, η ευθύνη των πράξεων που λέγαμε... Απαγορεύεται να ρισκάρω με την υγεία μου? Ίσως και να το δεχόμουν ως συλλογισμό αν απαγορεύονταν γενικώς οποιοδήποτε παρόμοιο ρίσκο... Το Νοσοκομείο Ατυχημάτων (ΚΑΤ) π.χ. υπερέχει κατά πολύ σε ασθενείς από οποιοδήποτε Ογκολογικό Νοσοκομείο... Είναι τυχαίο που τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα αποτελούν νούμερο ένα αιτία θανάτου και οι κούριερ από τα πιο επικίνδυνα επαγγέλματα? Δεν παίρνω ρίσκο κάθε φορά που ανεβαίνω σε μηχανή, ειδικά σε αυτούς τους δρόμους? Απαγορεύτηκαν ποτέ τα μηχανάκια και οι κούριερ..?

Και αν το κράτος ενδιαφέρεται για την υγεία μιας μόνο μερίδας του πληθυσμού, των καπνιστών, γιατί δεν ενδιαφέρεται και για την υγεία όλου του πληθυσμού? Όχι μόνο επιτρέπει αλλά και προωθεί την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος (στο όνομα της ανάπτυξης) και την περιβαλλοντική μόλυνση (στο όνομα της παραγωγής και του κέρδους)... Οι κάτοικοι της Πτολεμαΐδας π.χ. (Νο 1 καρκινογόνα περιοχή λόγω ΔΕΗ) από το κάπνισμα αρρωσταίνουν?

H φωτογραφία είναι από τον Άγιο Μηνά με φόντο το Μαυροδένδρι Κοζάνης και τα Ατμοηλεκτρικά Εργοστάσια της ΔΕΗ. Ο μαύρος καπνός από τις καμινάδες, προφανώς … είναι «καθαρός» και «ευεργετικός» για τους κατοίκους της περιοχής.

Καμία αντίρρηση κύριοι! Δεν είναι λίγες οι φορές που στέρησα από τον εαυτό μου την στιγμιαία απόλαυση του τσιγάρου λόγω κοινής παρουσίας στο χώρο κάποιας εγκύου π.χ ή κάποιου αρρώστου... Και θα το ξανακάνω αλλά από σεβασμό και όχι λόγω της απαγόρευσης. Επιπλέον όμως αναρωτιέμαι γιατί επιτρέπεται η έκθεση όλων μας και πολύ περισσότερο εγκύων, μικρών παιδιών και ασθενών στην ακτινοβολία του σήματος της κινητής τηλεφωνίας και στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία των πυλώνων της ΔΕΗ? Ποιός είναι ο ασυνεπής και ο αδίστακτος, ο καπνιστής ή ο Νόμος?

Τσιγάρο=δηλητήριο, οκ! Σύμφωνοι! Γιατί όμως δεν μας λένε (και κατά συνέπεια του λόγου τους δεν απαγορεύουν κιόλας) ότι η χημική επεξεργασία του καπνού και τα φυτοφάρμακα κατά την καλλιέργεια του πολλαπλασιάζουν στη νιοστή την τοξικότητα του? Και ακόμα περισσότερο γιατί επιβάλλουν σε όλους μας, καπνιστές και μη, να πίνουμε αγνώστης ποιότητας νερό (και σε πολλές περιοχές αποδεδειγμένα μολυσμένο), να καταναλώνουμε τρόφιμα με καρκινογόνα συντηρητικά και να τρώμε μεταλλαγμένα φρούτα και λαχανικά? Ένα ατελείωτο Άουσβιτς η τροφή και η αναπνοή μας, το κάπνισμα μας μάρανε..!

Στο μεταξύ οι καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζουν και μαζί τους ήρθαν και οι καπνίζουσες απαγορεύσεις σε όλους τους χώρους των πλοίων. Ναι, ναι! Ακόμα και των ανοιχτών χώρων, ακόμα και των καταστρωμάτων! Και με το φτωχό μου μυαλό αναρωτιέμαι: πόσες χιλιάδες μανιωδών καπνιστών χρειάζονται να συγκεντρωθούν μαζί για να συναγωνιστούν ένα και μόνο φουγάρο πλοίου? Ένας καθηγητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ μου απαντάει: “το 10% των οξειδίων του αζώτου και περίπου το 25% του διοξειδίου του θείου στο νέφος της Αθήνας προέρχονται από τα φουγάρα των καραβιών. Τα πλοία αφήνουν πίσω τους και μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακες και αιωρούμενα σωματίδια. Η μακροχρόνια έκθεση των πολιτών σε αυτούς τους ρύπους αποδεδειγμένα επιβαρύνει την υγεία τους ”... Τυπικά βέβαια το υπουργείο ναυτιλίας έχει απαγορεύσει τη χρήση μαζούτ στα επιβατικά πλοία ωστόσο οι εφοπλιστές συνεχίζουν να κινούν το στόλο τους με ρυπογόνους καυστήρες εσωτερικής καύσης και να χρησιμοποιούν το πιο εχθρικό προς το περιβάλλον καύσιμο: το λεγόμενο “πετρέλαιο ναυτιλίας"...

Χμμμ..!
. .

Δεν υπάρχουν σχόλια: